Doç. Dr. Duygu Sarısoy

Baş Araştırmacı

duyguo@metu.edu.tr

Doç. Dr. Duygu Özge Orta Doğu Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü öğretim üyesidir ve bu bölümde kurmuş olduğu ODTÜ Dil ve Bilişsel Gelişim Laboratuvarı çatısı altında çalışmalarını yürütmektedir.

2004 yılında ODTÜ Bilişsel Bilimler Anabilim Dalı'ndan yüksek lisans derecesini ve 2010 yılında ODTÜ İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'ndan doktora derecesini almıştır. Doktora eğitimi sırasında 2007-2009 yılları arasında İngiltere'de Reading Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nde araştırmacı olarak çalışmıştır.

2010-2013 yılları arasında Koç Üniversitesi Psikoloji Bölümü ve Stuttgart Üniversitesi Çok-disiplinli Araştırma Merkezi'nde doktora sonrası araştırmalarını yürütmüş ve 2013-2015 yılları arasında Harvard Üniversitesi Gelişim Psikolojisi Anabilim Dalı'nda Marie Curie akademi üyesi olarak çalışmıştır.

Çocuklarda ve yetişkinlerde dil işleme mekanizmaları, dil gelişimi, bilişsel gelişim, dezavantajlı gruplarda dil ve bilişsel gelişim ve çocuklukta iki-dillilik alanlarında araştırmalarını yürütmektedir.

Özgeçmiş

Fatma Nur Öztürk Saçkan, Doktora Öğrencisi

 Lab Koordinatörü

ozturkf@metu.edu.tr

Lisans derecemi Orta Doğu Teknik Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği ve Psikoloji Bölümlerinde tamamladım. Ardından aynı üniversitede Bilişsel Bilimler ve İngiliz Dili Öğretimi alanlarında yüksek lisans yaptım. Şu anda ODTÜ İngiliz Dili Öğretimi programında doktora öğrencisi ve araştırma görevlisi olarak görev yapıyorum. Araştırma alanlarım psikolinguistik, deneysel anlambilim ve edimbilim kesişiminde yer alıyor. Son çalışmalarım, belirsiz nicelik ifadelerinin anlamlandırılmasında sözdizimsel ve bürünsel ipuçlarının rolünü inceliyor. Ayrıca, bakış açısı alma becerilerinin iletişimsel niyetlerin anlaşılmasına nasıl katkı sağladığını ve zihin kuramındaki eksikliklerin mecazi dilin işlenişini nasıl etkilediğini araştırıyorum. Şu anda epistemik kiplik işaretleyicilerinin ediniminde ön hazırlama etkisinin (priming) rolünü inceleyen bir çalışma yürütüyorum.

Asuman Şimşek Tontuş, Doktora Adayı

simseka@metu.edu.tr

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü’nde Araştırma Görevlisi ve Doktora adayıyım. İngiliz Dili Eğitimi alanında yüksek lisans derecesine sahibim ve bu çalışmamda eşzamanlı konuşma jestlerinin işlevsel yönlerini ve yabancı dil sınıflarında etkili etkileşimi kolaylaştırmadaki rolü üzerine araştırdım. Doktora çalışmalarımda ise algısal girdinin etkileri ve nesne sağlarlığının dil ve jest kullanımında nesne belirginliğini nasıl yönlendirdiği konularını inceleyerek, çok modlu dil üretiminin gelişimsel bilişsel mekanizmalarını araştırmaktayım.

Ayşe Gül Özay Demircioğlu, Doktora Adayı

ayse.ozay@metu.edu.tr

Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Yabancı Dil Eğitimi bölümünden 2017 yılında mezun oldum. 2020 yılında aynı üniversitenin İngiliz Dili Eğitimi (ELT) yüksek lisans programını tamamladım. Hâlen ODTÜ’de ELT alanında doktora çalışmalarımı sürdürmekte olup, ders aşamasını tamamladım ve doktora tezini yazma aşamasındayım. Çalışmalarım, Türkçe konuşan çocuklarda varsayım (presupposition) edinimi üzerine yoğunlaşmaktadır.

ODTÜ'deki Dil ve Bilişsel Gelişim Laboratuvarı’nın aktif bir üyesi olmakla birlikte çeşitli araştırma projelerinde yer aldım. Araştırma ilgi alanlarım arasında Anlam Bilim-Pragmatik arayüzü ve çocuklarda dil edinimi yer almaktadır.

2017–2019 yılları arasında Ankara’daki TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi’nde okutman olarak görev yaptım. 2019–2021 yılları arasında TED Üniversitesi’nde öğretim ve araştırma görevlisi olarak çalıştım. 2022 yılından bu yana Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü’nde okutman olarak görev yapmaktayım.

Galiya Saraç, Doktora Adayı

galiyasarac@gmail.com

ODTÜ İngiliz Dili Eğitimi programında doktora öğrencisiyim. Gazi Üniversitesi’nden aynı alanda yüksek lisans derecesi aldım. Araştırma ilgi alanlarım arasında duygu durumu eylemlerinde muğlak zamirlerin çözümlenmesi bulunmaktadır.

 

Hilal Yıldırım, Doktora Adayı

hilaly@metu.edu.tr

Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nden (ODTÜ) 2013 yılında Yabancı Diller Eğitimi Bölümü lisans derecesi ve Psikoloji Bölümü yan dalı ile mezun oldum. Ardından Boğaziçi Üniversitesi'nden Dilbilim alanında yüksek lisans derecemi aldım. Yüksek lisans eğitimim sırasında, Google'da bir Doğal Dil İşleme projesinde dilbilimci olarak profesyonel deneyim edindim. Şu anda ODTÜ İngiliz Dili Eğitimi programında dil çalışmaları alanında doktora adayıyım. Doktora araştırmam, Türkçe'de sözcüksel anlambilim üzerine odaklanmakta olup, özellikle görünüşsel zorlama içeren cümlelerin yetişkinler için işleme zorluğuna yol açıp açmadığını araştırmaktadır. Doktora çalışmalarımla birlikte, ODTÜ Modern Diller Bölümü'nde öğretim görevlisi olarak çalışmaktayım.

Işın Tekin, Doktora Adayı

isin.tekin@metu.edu.tr

Lisans ve yüksek lisans eğitimimi Ankara Üniversitesi Dilbilim bölümünde tamamladım. Önceki çalışmalarım, figüratif anlamın derlem (corpus) temelli incelenmesi ve kendi hızında okuma paradigmaları ile metonimi işlemlemeye odaklanmaktadır. Şu anda, doktora tezimde, çocukların metaforu anlama süreçlerinde dilsel bağlamın rolünü araştırıyorum. Çocukların metaforları gerçek zamanlı olarak nasıl yorumladığını anlamak için göz izleme yöntemini ve diğer davranışsal yöntemleri kullanıyorum. Doktora tez çalışmamın yanı sıra, laboratuvarda yürütülen bazı araştırmaların veri analizi süreçlerine katkı sağlıyorum.

Enes Us, Yüksek Lisans Öğrencisi

enes.us@metu.edu.tr

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü lisans ve Psikoloji yan dal mezunuyum. Şu anda İngiliz Dili Eğitimi bölümünde yüksek lisans yapmaktayım. Deneysel anlambilim ve sözdizimi alanları ile ilgileniyorum.

Onur Evcen, Yüksek Lisans Öğrencisi

onur.evcen@metu.edu.tr

Lisans derecemi Orta Doğu Teknik Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünden aldım. Şu anda aynı üniversitenin İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans programında eğitimime devam etmekteyim. Akademik ilgi alanlarım arasında psikodilbilim ve anlambilim-edimbilim etkileşimi yer almaktadır. Araştırmalarım, çocuklarda olasılık temsillerinin gelişimine odaklanmaktadır.